- Такса: Платено, по запитване
- Продължителност: 16 учебни часа
- Категория: Предприемачество
- Кредити: 1
- Форма: Частично присъствена
- Завършване: Тест
Цели
- Да подпомогне с практически насоки ръководния и педагогическия персонал за ефективно организиране на профил „Предприемачески“ и подготовката за него в първи гимназиален етап
- Да изгради умения за прилагане на подходящи подходи и методи за преподаване на икономически и предприемачески дисциплини, включително чрез електронно обучение
- Да спомогне за повишаване на педагогическата, социалната и гражданската компетентност на учителите, както и на управленската компетентност на директорите и заместник-директорите.
Информация
Индивидуални заявки се приемат за предварително обявени дати.
Обучението се провежда при предварително формирани групи от минимум 15 души.
Към началото на 2020/2021 учебна година “Образование 5.0” е единствената организация, която предлага одобрена обучителна програма за организация на профил “Предприемачески”.
Програмата представя обучението в профил „Предприемачески“ от нормативна и методическа гледна точка и включва организацията на профила и подготовката за него в първи гимназиален етап. Прави се преглед на изискванията в учебната документация и възможностите за организиране на обучението по профила според нуждите на всяко училище. Изведени са акцентите в ДОС за профилирана подготовка в частта му за предприемачество и в задължителните модули на учебната програма – „Предприемачество и кариерно развитие“, „Пазарна икономика“, „Стартиране на собствен бизнес“ и „Управление на предприемаческата дейност“. Обучението в профила се проследява като цялостен процес, чиято основа се полага с предмета технологии и предприемачество в първи гимназиален етап, заедно с други избираеми и факултативни предмети съгласно изискванията, регламентирани в ДОС за учебния план. Представени са варианти за училищен учебен план и учебни програми по примерни предмети за разширената и допълнителната подготовка в 8. – 10. клас, както и за избираемите модули в 11. и 12. клас по профилиращите предмети. Демонстрирани са подходи за преподаване на икономика и предприемачество в средна степен с фокус върху интердисциплинарните връзки между профилиращите предмети. Отделено е място на използването на електронно обучение както в дистанционна, така и в смесена форма (blended learning). Програмата е подходяща за директори, заместник-директори и учители, преподаващи икономически дисциплини и технологии и предприемачество.
Използват се методи за обучение на възрастни, включващи презентации, дискусии, видеоматериали,
онлайн уроци. Преди обучението участниците попълват анкета за очакванията и входящ тест, съдържащ въпроси по темата на обучението. В края на обучението участниците попълват анкета за самооценка и удовлетвореност и изходящ тест.